joi, 16 octombrie 2008

Recuperare - Reconditionare - Refolosire versus reciclare

Nu imi dau seama cat de "comunist" era acest indemn- cei 3 R- atat de la moda prin anii '80. Dar ma intreb ce facem acum si in viitor cu anumite produse, daca mai pot fi refolosite, sau gata, le aruncam la gunoi. Citeam pe un forum IT si imi amintesc si eu cum "benzile (de magnetofon) - altadata mandria progresului nostru tehnologic - si-au gasit utilizarea la legatul... vitei de vie."
Bine, am hotarat ca nu ne pricepem, nu merita sau pur si simplu nu ne mai batem capul si decidem sa aruncam tot.
Bun, a inceput si la noi reciclarea dupa conditii, cerinte, solicitari, recomandari, etcuri europene.
Inca din 2007 exista o campanie de recuperare a telefoanelor mobile demarata de Vodafone, relansata in martie a.c.
NB. "Primul program de acest gen, la nivel national, desfasurat in Romania."

Am aflat despre aceasta campanie, ieri, cand am urmarit la TVR1 o emisiune, Green Report (la final am aflat ca era reluarea... primei emisiuni- din martie). Bine ca am vazut-o macar acum.
NB. "Green Report - primul jurnal cu stiri verzi, prima emisiune CO2 free... este prima emisiune informativa de mediu din Romania"

Grupul Realitatea-Catavencu instaurează Cod Verde. Uau... dupa data de 17 octombrie, "o data pe luna, toate produsele jurnalistice ale grupului vor arbora culoarea verde in diferite elemente grafice. Se va vorbi politicile de mediu, despre industriile ecologice, despre energia verde şi responsabilitatea sociala." Extraoordinaar!
NB. "Grupul devine astfel primul trust de presa care se implica in politicile de mediu."

Inchei (nu mai povestesc de centrele de recuperare a hartiei- centre aproape inexistente) prin a-mi exprima bucuria enorma ca locuiesc in Sectorul 6, si pe aceasta cale tin sa multumesc Primariei care a incheiat contractul de salubritate cu URBAN SA, care (cu cine o mai fi incheiat parteneriate) teoretic, in ultimul weekend al fiecarei luni colecteaza gratuit deseurilor de echipamente electrice, electronice şi electrocasnice, sub sloganul „Pentru un mediu URBAN curat, recicleaza!”. Mda, ei nu sunt primii... dar articolul cu rima: "Urban - locul I pe tara in salubritate si in anul 2007" este inspirator:))
Si, asa cum afirma domnul Bogdan Constantinescu, director de marketing la Urban: "Locuitorii sectorului 6 sunt cei care dau tonul in Capitala (!!), ei fiind deja obisnuiti cu noul mod de colectare a deseurilor: 50.000 de locuitori ai sectorului erau conectati la reteaua de colectare selectiva la sfârşitul anului trecut". Vaai! Tinand cont ca populatia din sector este de aprox. 362.000 locuitori, "reteaua de colectare" deservea mai putin de 15% dintre locuitori.
Asa ca...da, suntem in epoca pionieratului... primii in toate- pentru ca abia le incepem. Astept sa le dezvoltam si sa fie facute de data asta pe bune...

In incheiere vreau sa ma alaturi grupului celor care ii multumesc Domnului Relu, care "Ne scapa de canapeaua veche".

Niciun comentariu: