luni, 27 octombrie 2008

Go! Just go! Dar incotro?

In curand voi fi libera de contract (ok, bine, las textele: nu voi mai avea slujba). Si pentru ca habar nu am ce voi face, am zis sa-mi incep cautarea din timp. Una dintre cele 3 cai la indemana, pe langa a suna prieteni, amici si cunostinte, pe langa a participa la targuri, expozitii sau conferinte profesionale este, fireste, urmarirea anunturilor de locuri de munca din presa sau de pe site-urile de joburi. Si, cred ca nu am de ce sa ma ingrijorez: sunt o multime de posturi pe profilul meu... aaa... iataa...interesant... Project Manager Operations si chiar Manager of GoCongo foundation. Nu ma bag la Farm manager, dar suna interesant Key Account Manager.
CANDIDATUL IDEAL: asta sunt eu, clar
Completed university or equivalent degree, entrepreneurial spirit, initiative, cultural sensitivity, (French speaking is an advantage but not a sine qua non condition) and an enthusiasm to be part of a young team working in a fast growing environment.
Clar, Congo se dezvolta. Romanica... ce sa mai, poate ma pierzi:)
Dar dand cautare pe Google dupa GoCongo (a nu se confunda cu Go Congo- o simpla agentie de turism), dupa adresa de email pusa pe siteurile de joburi si chiar dupa pagina http://www.gocongo.net/ (GoCongo Enterprises Ltd. © 2008- hiiim.), surpriza... singurele referiri sunt muulte siteuri de recrutare din Romania. Atat.
Nu spuneti ca in Congo nu au acces la internet (astia isi dau contact email, exista o pagina de net- goala, dar exista, in plus exista nenumarate referiri la dezvoltarea Congo, sunt mentionate organizatii internationale si locale implicate, deci se poate...)

Vad ca peste 100 de oameni au aplicat pentru fiecare dintre pozitii in parte - fireste, pentru cea de director al fundatiei aproape 200- ca toti visam sa fim sefi. E drept, in CV oamenii isi trec numarul de telefon/ adresa/ putine date personale... nu e cine stie ce informatii secrete.

Ma intreb care este smecheria. Sa fie din seria "scrisorilor nigeriene", pe scurt, o escrocherie?
Probabil cei care gazduiesc astfel de anunturi nu pot sau nu au dreptul sa verifice cine ce publica.
De exemplu eJobs este inscris in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub Nr. 3172. Eu am incredere ca ei nu fac abuzuri cu datele mele. Se inscrie un escroc. Trimit CV-ul de pe site. E vina mea ca sunt fraier, nu mai e raspunderea nimanui altcuiva?
Eu am incredere in Ejobs sau in BestJobs sau in oricare site unde mi-am postat CV-ul ca nu sunt hotomani. Prin asociere, ma gandesc, gresit e drept, ca orice companie de acolo e serioasa - ca daca vreunul din cei 500 de aplicanti se trezea cu un telefon de la sa zicem Denis Sassou Nguesso de la GoCongo care ii propunea acelasi lucru de pe site nu cred ca punea cineva botu'.
Le-am scris celor de la EJobs (ca acolo am si eu postat CV-ul) sa ma corecteze daca gresesc.

Pentru atmosfera, ascultati In Zaire (ca tot confunda strainii Budapest cu Bucharest, ce mi-e Congo ce mi-e Zair)
Si ca sa nu ne simtim foarte superiori:) Ca in Africa- Taxi

Niciun comentariu: