sâmbătă, 26 aprilie 2008

Sarbatori fericite

Toate ar trebui sa ne umple de pace si bucurie. Dar tot ce ne mana in lupta nu cred ca este nici macar gandul de a avea masa cat mai bogata, cat mai imbelsugata, chit ca pentru asta, si nu este o figura de stil, facem credit de nevoi personale si ne indatoram pe urmatorul an. Pana de Craciun, cand da, iarasi trebuie sa o facem lata- nu conteaza ca pentru asta trebuie sa cadem lati inainte de a incepe petrecerea, ca nervii sunt atat de intinsi ca ne certam si ne agresam rudele, prietenii, oamenii dragi cu care ar trebui de fapt sa fim alaturi veseli si relaxati. Astazi am mers cu metroul si foarte mult pe jos, asa ca am fost ferita de aglomeratia nebuna din trafic. Cadouri am cam cumparat din vreme asa ca am ratat inghesuiala infernala din magazine. Trecand pe langa Carrefour Orhideea am vazut o maaare de masini in parcare- nici nu vreau sa ma gandesc ce era inauntru. Cumparaturile le-am facut de la magazinele din cartier- ok, oi fi dat cu 10 lei mai mult si da, uite, astfel, poate am pierdut din "sentimentul de sarbatoare" supermarkista, al senzatiei ca cataclismul (si nu scuzati cacofonia) inchiderii magazinelor timp de... 2 zile trebuie sa ma faca sa imi fac provizii pentru un an.
Recunosc ca am o stare de agitatie placuta a pregatirilor de Paste: acasa se inrosesc oua, se fac cozonaci, maine facem friptura. Si ne pregatim sa mergem la Inviere. Sa luam Lumina.
In seara intru intr-un magazin ca mai aveam ceva cumparaturi de facut (ha, ha): in difuzoare se auzea melodia lui John Lennon "Happy Christmas (War Is Over) - "So this is Christmas/ And what have you done/ Another year over/ And a new one just begun/ And so this is Christmas/ I hope you have fun/ The near and the dear one/ The old and the young/ A very merry Christmas/ And a happy New Year......".
Stiu ca obiceiurile nu mai sunt chiar asa, dar (de exemplu: "In duminica Pastilor nu se doarme, pentru ca altfel omul va fi lenes tot anul; nu se platesc datoriile, nu se da nimic imprumut; obiectele care au fost imprumutate trebuie restituite inaintea sarbatorii. La Pasti se pomenesc mortii; poarta Raiului este deschisa iar sufletele mortilor au voie sa petreaca o perioada de timp in Rai.")

Niciun comentariu: