joi, 10 aprilie 2008

Master of puppets

Anul trecut pe un grup de discutii cineva ridicase urmatoarea problema:
"...patronul ne citeste emailurile personale, spunandu-ni-se ca ele sunt proprietatea firmei atata timp cat s-au produs in timpul orelor de program. Ba, mai mult, plateam si amenzi ca stam pe mess sau pe yahoo in orele de program.".

Unul dintre raspunsuri a fost: "Asta trebuie sa faca parte din contract. Altfel, nu este treaba angajatorului ca in loc sa iti iei pauza de masa sau sa faci gimnastica, preferi sa stai peYM. Poate sa-ti dea "amenda" - dar NU are dreptul sa-ti intre in cont!". Raspunsul meu a fost ceva de genu': "De obicei aceste obligatii sunt trecute in regulamentul de ordine interioara, pe care angajatul trebuie sa il cunoasca in momentul angajarii. Daca angajatul nu a fost informat de existenta acestor limitari, poate invoca incalcarea intimitatii, dar trebuie sa aiba dovezi ale intruziunii.
Dar citesc in editia de astazi al Gandul un articol- traducere a altui articol publicat luna trecuta in U.S. News & World Report (5 Ways Your Computer Use Can Get You Fired) despre cum in SUA (unde fisa postului are cateva zeci de pagini, unde datul in judecata este ceva firesc si normal) utilizarea computerul in scop personal la serviciu poate duce chiar la concediere. Consultantii in consiliere si plasarea fortei de munca spun ca utilizarea computerului de serviciu si a timpului alocat jobului in scopuri personale este „modul clasic de a fura angajatorul în secolul 21”.
1. Blogareala- unele companii prin politica lor interzicand angajatilor sa scrie pentru alte mijloace de informare fara acordul sau.
2. Jocurile (si eu mor de colegii care se joaca ORE in sir, pierzand cu mare gratie timpul). Trimiterea a 2 e-mailuri in scopuri personale, pe zi, este un lucru ce se incadreaza in limitele normale.
3. Uitatul la fotografii porno- "Potrivit unui studiu recent realizat de catre American Management Association în colaborare cu ePolicy Institute, aproximativ o treime din sefii intervievati si-au concediat angajaţii pentru folosirea internetului in scopuri nepotrivite şi 84% dintre cei concediaţi au recunoscut că motivul a fost vizionarea, downloadarea sau uploadarea de materiale pornografice"
!! Problema-cheie în acest caz este intimitatea, mai exact, angajatul trebuie sa stie ca nu are nici un fel de intimitate atata timp cat este la serviciu, iar majoritatea cazurilor care au ajuns în instanta pe aceasta problema au dat castig de cauza angajatorului, spune Nancy Flynn, director executiv al ePolicy Institute.
4 Postarea de fotografii- "angajatorii au inceput sa monitorizeze retelele de socializare- Nu numai ca firmele se tem ca informatii din interior sa fie divulgate, dar nici nu vor sa vada poze cu manageri care danseaza beti pe mese la o petrecere privata, afirma Nancy Flynn".
5. E-mailuri intr-un limbaj vulgar- Mai mult de 43% dintre companii fac o monitorizare automata, dar există şi un procent de 40% care prefera sa aiba angajati care citesc si recenzeaza e-mailurile.
Nota:
Post scris de acasa, in timpul meu liber. Poza am cautat-o tot asa, de acasa, dupa orele de program.
***
Come crawling faster, obey your Master/ your life burns faster/ obey your Master/ Master Master of Puppets. I'm pulling your strings/ twisting your mind and smashing your dreams. Blinded by me, you can't see a thing/ Just call my name, `cause I'll hear you scream/ Master Master Just call my name, `cause I'll hear you scream Master Master (Master of Puppets- Metallica)

Un comentariu:

Anonim spunea...

Ha ha..material pornografic...

BOG